ESCORT YAZILARI

Adres Değişikliği Bildirim Süresi Ne Kadar?

Adres Değişikliği Bildirim Süresi Ne Kadar?

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan her yetişkin bireyin, kendisi, velayeti altındaki çocukları ve varsa vesayeti altındaki kişiler için yerleşim yerini bildirmesi yasal bir zorunluluk. Bu zorunluluk Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan yabancı uyruklu kişiler için de geçerli oluyor. Adres bildiriminin zorunlu olması, bildirim yapılmaması halinde belirli bir cezayla karşılaşmak anlamına geliyor. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nda bu yükümlülüğe ilişkin detaylar yer alıyor. Buna göre kişilerin adres değişiklik bildirimini, taşınma tarihinden itibaren 20 iş günü içerisinde yapmaları gerekiyor. Belirtilen süre içerisinde bildirim yapılmaması halinde ise ikametgah değişikliği cezası 128 TL olarak uygulanıyor. Adres değişikliği bildirimi gibi zorunlu olan diğer bir uygulama ise deprem sigortası yaptırmak oluyor. Sahibi olduğunuz evde güvenle yaşamak için Allianz DASK Zorunl... okumaya devam et


E-Devlet Üzerinden İkametgah Değişikliği

E-Devlet Üzerinden İkametgah Değişikliği

Peki e-devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır? Belirli şartların oluşması halinde e devlet üzerinden adres değişikliği yapabilirsiniz. E devlet ikametgah değişikliği için gerekli şartların başında işlemi gerçekleştirecek kişinin Türk vatandaşı olması, ergin olması, velayet ya da vesayet altında olmaması ve devlet sistemi üzerinde cep telefonu bilgisinin olması gerekiyor. İşlem tarihi ve taşınma tarihi arasındaki sürenin 20 günü aşmamış olması, bildirim yapılan adreste kayıtlı kişi olmaması ve bildirim konusu adresin uygunluk durumu diğer şartlar arasında yer alıyor. Sistem tarafından bu kontroller yapıldıktan sonra işleminize devam edebilirsiniz. E-devlet sisteminde ilgili sayfada öncelikle kimler için (kendiniz ya da kendiniz ve aynı konutu paylaştığınız aile fertleri) adres bildiriminde bulunduğunuzu seçmelisiniz. Sonraki adımda “Adres Bul” düğmesini kullanarak adresi se... okumaya devam et


İkametgah Değişikliği için Gerekli Belgeler

İkametgah Değişikliği için Gerekli Belgeler

İl Nüfus Müdürlüğüne yapılan adres bildirimlerinde beyan edilen adresin boş olması halinde herhangi bir belge gerekmiyor. Dolayısıyla sistemde kayıtlı olmayan boş konutun bulunduğu adres için sizden bir belge istenmiyor. Ancak beyan edilen adres, eski oturan kişinin ikametgah adresi olarak görünüyorsa, İl Nüfus Müdürlüğüne kimliğinizin yanında kira kontratı ya da bir fatura ile birlikte başvurmanız ve bu belgelerle adres değişikliği bildirimi yapmanız gerekiyor.... okumaya devam et


En Çok Okunan Yazılar

Tüm Yazılar »
İkametgah Bilgiler